Jo 10 vuotta parempien julkisten WC-tilojen asialla.
Miten tässä näin pääsi käymään?

Tarinamme alkoi vuonna 2009 ympäristöä ja kustannuksia säästävästä innovaatiosta, vedettömästä pisuaarista.
Kymmenen kehityksen täytteistä vuotta myöhemmin, tänä päivänä ydinosaamistamme on luoda toimivampia, ekologisempia ja elämyksellisempiä julkisia WC-tiloja.
Koko toimintaamme ohjaa vahva tahto tehdä Suomen parhaita julkisia vessoja, jotka suunnitellaan ja toteutetaan asiakkaalle täydellä sydämellä ja kunkin kohteen yksilöllisiin tarpeisiin räätälöitynä. Yksilöllisen toteutuksen lisäksi haluamme erottua eduksemme ajatusmaailmamme puolesta, jossa painottuu se, että jokainen asiakas on ennen kaikkea kumppani.
Novosanin asema markkinoilla perustuu vahvaan asiantuntijuuteen, aitoon tahtotilaan luoda WC-käynneistä elämyksiä sekä jatkuvaan kehitystyöhön, jonka tärkein tietolähde on asiakkaiden ja loppukäyttäjien antama palaute. Opimme itse parhaiten, kun seuraamme tilojen käyttäjiä, sekä kohteiden siivoamisesta huolehtivien ja niiden kunnostamisesta vastaavien kanssa keskustellen.

Onko vessasi tilojesi arvoinen?

Vastuullisuus, ekologisuus ja kestävä rakentaminen ovat yhä meille ensisijaisen tärkeät, mutta toisaalta tuttua kauraa; onhan meillä jo koko 2010-luvun ajalta kokemusta aiheesta.
Meillä Novosanilla työskentelee huikea joukko osaajia, jokaisen työpanos on tärkeä osa kokonaisuutta.
Asiakaslähtöisyys ovat toimintamme perusta. Me kuuntelemme, ja autamme myös asiakasta löytämään parhaan ratkaisun tarpeisiinsa. Kaikki mikä liittyy vessoihin on lähellä sydäntämme, ja haluammekin olla mukana rakentamassa parempaa vessakulttuuria Suomeen – vessa kerrallaan!

Julkinen vessa – ei uhka vaan mahdollisuus

Ekobuumista ja vedettömien ratkaisujen menekistä huolimatta ymmärsimme että WC-tiloissa on paljon muutakin parannettavaa kuin ympäristöystävällisyys. Ekologisuus on elintärkeää, mutta tyytyväinen kuluttaja on yhtä tärkeä asia. Kukaan ei halua asioida haisevissa, rumissa tai muuten vain laiminlyödyissä asiakasvessoissa joita Suomessa riitti – ja riittää edelleen. WC-käynnin pitäisi olla muutakin kuin pakollinen paha.

#keltaisenmerenstrategia – kohti strategista wc-ajattelua

Novosanilla alettiin miettiä WC-tilojen strategista roolia yrityksen vetovoimatekijänä ja asiakaskokemuksen luojana. Tutkimusten mukaan WC-tiloissa lymyää suunnaton markkinointivoimavara. Novosan alkoi kehittämään toimintaansa tarkoituksenaan auttaa asiakkaitaan valjastamaan asiakasvessoihin kätkeytyvä liiketoiminnallinen potentiaali. Entisestä pisuaarikauppiaasta syntyi ainoa julkisiin vessoihin erikoistunut asiantuntijayritys.

Missiomme

Myönteisen WC-kokemuksen pitäisi olla sääntö, ei poikkeus

Tehtävämme on luoda ensiluokkaisia WC-tilakokemuksia, jotka muuttavat ihmisten käsitystä julkisista vessoista ja lisäävät tilojen arvostusta.

Visiomme

Viihtyisiä vessoja käytännöllisyydestä tinkimättä – The Restroom Experience 

Hyvä vessa on sellainen missä on miellyttävää ja turvallista asioida.

Jokaisen vessan tulee olla toimiva, turvallinen, siisti ja hajuton. Vessa voi olla myös kaunis ja sen tulee sopia ympäristöönsä. Vessoille ei ole olemassa yhtä oikeaa muottia. Kun vessa on suunniteltu ja toteutettu oikein, voidaan puhua tilasta, joka tarjoaa käyttäjälle elämyksen.

Arvomme (THIS)

T

Tahto

Haluamme tehdä asiakkaidemme WC-tiloista parempia, toimivampia ja elämyksellisempiä.

H

Halu auttaa

Autamme asiakkaitamme parantamaan heidän WC-tiloja. Rajana on vain luovuus.

I

Into

Olemme innoissamme asioista, joita teemme, uskomme että intomme välittyy myös asiakkaisiimme.

S

Sydän

Teemme työtämme sydämellä ja uskomme, että tämä näkyy asiakkaidemme keskuudessa kokemuksena, että heistä välitetään.

Reseptimme

Pilke silmäkulmassa yhdistettynä unelmaan paremmasta vessakokemuksesta ovat Novosanin resepti. Tällä reseptillä tuomme Suomeen luovaa, asiakaslähtöistä ja ympäristöystävällistä WC-ajattelua. Novosan on apunasi kun asiakkaallasi on hätä – ja haluat tarjota hänelle jotain muuta kuin tavanomaisen WC-kokemuksen.