Miehillä on usein monta rautaa tulessa ja heidän huomiotaan on vaikea saada yksinoikeudellisesti. Kysykää vaikka heidän vaimoiltaan ja tyttöystäviltään.

On kuitenkin yksi paikka, jossa mies pysähtyy ja jopa tylsistyy. Jokainen mies on tässä tilanteessa useamman kerran päivässä.

Arvaatko, mistä on kyse?

Aivan, käydessään vessassa. Erityisesti asioidessaan seisten.

Usein julkisissa tiloissa tämä tapahtuu pisuaarilla, ja tämä onkin oiva hetki saada heidän huomionsa. Lähes kaikki miehet vieläpä kokevat mainoksen tässä tilanteessa positiiviseksi ja muistavat mitä näkivät! Lieneekö tuon tylsistymisen aiheuttama ilmiö?

Toteutimme mittavan Intimedia-projektin yhdessä kauppakeskus Itiksen kanssa loppuvuodestavuodesta 2016 ja vastaanotto on ollut erittäin positiivinen niin kävijöiden, kuin mainostajienkin puolelta. Voit lukea koko lehdistötiedotteen alta.

Mukaan ovat lähteneet myös muun muassa Café Carusel Helsingissä, Oulun Kaupungin teatteri, Kauppakeskus Sello Espoossa sekä Flamingo Vantaalla. Kaikki kumppanit löytyvät täältä.

Lue lisää Intimediasta täältä.

 

***

LEHDISTÖTIEDOTE:

KAUPPAKESKUS ITIKSEN MIESTEN WC-KÄYTTÄJÄT TAVOITETAAN ”HYVÄLLÄ HETKELLÄ”

Suomen suurin kauppakeskus, 17 miljoonaa kävijää vuosittain tavoittava Itis on ensimmäisenä kauppakeskuksena Euroopassa muuttanut miesten saniteettitilojen pisuaarit älykkääksi, etähallinnoitavaksi mainoskanavaksi. Digitaaliseen LCD-teknologiaan perustuva Novosan Intimedia(TM) -pisuaari tarjoaa mainostajille uudenlaisen mediakanavan ja asiakkaille miellyttävän, mieleenpainuvan WC-kokemuksen.

LCD-näytöillä varustettujen Intimedia-pisuaarien takana on saniteettitilojen kotimainen asiantuntija Novosan. Kauppakeskus on käyttänyt Novosanin ympäristöystävällisiä vedettömiä pisuaareja jo vuosia, ja nyt niihin on asennettu etähallittavat videonäytöt, joilla tavoitetaan miesasiakkaat tehokkaasti ja videonäyttöjen sisältöä päästään ohjaamaan reaaliaikaisesti.

– Intimedia tuo WC-mainonnan tähän päivään avaamalla mainostajille uuden kohdennetun mainospaikan, sanoo Itiksen omistavan Wereldhave Finland Oy:n kaupallinen ja operatiivinen johtaja Richard Belt.

Kauppakeskuksen pisuaarien Intimedia-näytöillä mainostavat yritykset maksavat Novosanille mainospaikoista. Osan myyntituotoista saa tilojen omistaja Itis. Kauppakeskuksen asiakkaille Intimedia tarjoaa mukavan, modernin ja mieleenjäävän vessakokemuksen.

– Nyt Itiksen miesasiakkaiden on entistä mukavampi käydä tarpeillaan. Markkinoinnillisessa mielessä me kaikki odotamme tältä yhteistyöltä paljon, sillä Intimedia avaa brändeille todellisen aitiopaikan tavoittaa ihmiset. Itiksessä on panostettu paljon wc-tilojen asiakaskokemukseen ja nyt wc-tiloista tehdään myös tuottavat, kertoo Novosanin markkinointi- ja kehitysjohtaja Tommi Virkki.

 

Markkinoiden paras ja positiivisin miesmedia?

Vedettömät, polykarbonaatista hiilivapaasti valmistetut ja kierrätettävät pisuaarit ovat olleet Itiksessä käytössä jo pitkään. Nyt niihin on asennettu multimedianäytöt, joilta miehet voivat katsella mainoksia tarpeilla käydessään.

Markkinointi-instituutin Sveitsissä toteuttaman käyttäjäkyselyn mukaan Intimedia-mainonta koetaan tehokkaaksi ja katsojalle miellyttäväksi tavaksi mainostaa: yli 90 % multimediapisuaaria kokeilleista miehistä muistaa näkemänsä viestin ja pitää vessamainontaa positiivisena.

– Tulosten perusteella kustannustehokas ja demografisesti kohdennettu Intimedia profiloituu kiristyneessä mainoskentässä positiivisena ja muistettavana mediana. Miellyttävä vessakokemus on muutenkin tärkeä, sillä se tuo asiakkaan takaisin. Viihtyisä ja moderni WC vaikuttaa siis niin yrityksen imagoon kuin liiketoimintaankin, Virkki muistuttaa.

Parhaillaan Novosan pilotoi myös WC-tilojen sensoriikkaa, jolla vessoista tehdään entistä älykkäämpiä. Jatkossa Novosan Intimedia(TM) digitalisoi myös istumalaitekoppien ovet ja peilit. Näin WC-tilojen naiskäyttäjätkin otetaan paremmin huomioon.

 

Lisätietoja:

Tommi Virkki, Markkinointi- ja kehitysjohtaja, 0400 944 042, tommi.virkki@novosan.fi

Richard Belt, Director Leasing, Operations & Commercial, 0400 664 5999, richard.belt@wereldhave.com

 

Novosan Oy on Suomen ensimmäinen julkisten käymälöiden asiantuntijayritys. Liiketoiminta- ja käyttäjälähtöisistä saniteettitilakonsepteista tunnetun yrityksen missiona on suunnitella saniteettitiloja, joissa yhdistyvät toimivuus, kustannustehokkuus, aito estetiikka ja ekologisuus.

Itis (ent. Itäkeskus) on Suomen suurin kauppakeskus, jossa toimii yli 200 myymälää, ravintolaa ja muuta palvelevaa liikettä. Itis tarjoaa asiakkailleen ainutlaatuisen tunnelman, jonka kokee kaikilla aisteilla.